Sunday, September 23, 2018

Magiskt abborrfiske med en "supersize "

Länge sedan man gjorde en uppdatering nu och jag tänker börja i fel ordning och berätta om senaste turen, närmare bestämt i tisdags. Det dröjde inte många minuter efter jag stämplat ut från jobbet innan båten var i sjön. Att detta sedan skulle bli kvällen då jag drog min drömfisk hade man inte trott! Efter en makalös fight kunde William håva en mäktig fisk på 50,5cm och 2,09kg. En helt otrolig känsla!
Efter ett inlägg i Svenska Abborrefiskare på FB så hörde överraskande nog Fiskejournalen av sig och ville skriva om fångsten. Resultatet kan läsas här: Fiskejournalen

Annars har William lyckats bäst med dom stora. Den här innebar en höjning med 10g  på PB't till 1500g och mätte 47,5cm. Den togs tre dagar före min.
Nästa fisk som högg var inte heller illa och vägdes till 1,11kg.
Turen innan landade han vad som då var årsbästa på 1,24kg och 45cm. Härliga färger och proportioner på dessa firrar!
Eftersom jag är så dålig på att uppdatera bloggen numera så passar jag på att lägga till lite fler bilder på firrar från dom senaste turerna. 









Tight Lines!











No comments:

Post a Comment