Saturday, June 29, 2013

Mer om igår....

 
Har monterat en Z-bait Givarhållare på Lindern som skulle testas och justeras in på sjön igår. Hållaren rymmer både Structure Scan givaren och den traditionella 83/200khz givaren. Hela konstruktionen var väldigt stabil lätt att justera in i alla vinklar. Rekomenderas starkt....
 
 
För första gången testade vi även att fiska med varsitt ekolod i båten. I fören monterade vi mitt Lowrance x510c som tidigare använts  i Rydsen. Eftersom det lodet bara använder sig av 200khz givare, fick jag fiska med 83khz i aktern. Tycker det fungerade över förväntan. Bla fick jag bättre förvarning på pelagiska ekon jämnfört  med vad jag upplevt tidigare. På bilden syns ekot från en gös på 51cm som stod parkerad på 5m  över 8 meters djup. Jiggen släpptes till 4 meter och efter några lockryck steg gösen och högg. 
 
 
William hade även nytt spö för dagen som skulle prövas. Det var ett Veritas med en Revo MGX, som man lugnt kan påstå att han var väldigt nöjd med! Mothuggen satt perfekt och han landade fem gösar på kort tid, vilket var två bättre än mig....
Mindre nöjd var han dock när stingerkroken fastande i fingret samtidigt som en gös på runt 2,5 - 3kg hängde och sprattlade i andra änden. Men som ni vet löste sig det också....